راهنمای اخذ رتبه پیمانکاری و رتبه بندی پیمانکاران

مراحل اخذ رتبه پیمانکاری

با اخذ رتبه پیمانکاری در چه فعالیت ها و پروژه هایی می توانید کار کنید؟ آیا می دانید که چگونه می توان این کار را انجام داد و چه فعالیت هایی را می بایست بر روی سازمان خود پیاده سازی کنید تا رتبه بندی پیمانکاران را بعد از ثبت شرکت برای خود اخذ کنید. با ما همراه باشید.

مهم ترین قضیه در این مورد آن است که هر شرکت حقیقی یا حقوقی که در زمینه پیمانکاری در حال فعالیت هست باید بلافاصله برای اخذ رتبه پیمانکار اقدام نماید، شاید از خودتان بپرسید که با شرع فعالیت نمی توانید رتبه های بالا را برای خود کسب کنید، این فکر کاملا درست است، اما لازم می دانیم این نکته را بیان کنیم که بدون داشتن این رتبه بندی به هیچ عنوان نمی توانید در پروژه های عمرانی و اجرایی شرکت کنید و این می تواند فرصت های مهمی را برای کسب و کار شما از بین ببرد.

به هر حال اگر قصد اتطلاع از هزینه اخذ رتبه پیمانکار را دارید و یا این که قبل از اقدام می خواهید اطلاعاتی کامل به دست آورید همین الان با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید تا به صورت کامل و تخصصی راهنمایی شوید.

 

رتبه بندی پیمانکاران

رتبه بندی پیمانکاران

رتبه بندی پیمانکاران

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که شرکت های پیمانکاری بعد از مراحل ثبت شرکت برای سنجش میزان توانایی فنی و کیفی خود نسبت به رقیبان انجام می دهند. رتبه بندی پیمانکاران علاوه بر سنجش میزان توانایی یک سازمان موجب درآمدسازی می گردد که در ادامه همین مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

به هر حال برای این که بتوانید همیشه خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه پیمانکاری به مشتریان معرفی کنید ناچار به  رتبه بندی پیمانکاران هستید. برای اینکه یک شرکت یک وجهه مناسب در کسب و کار و در میان رقبا پیدا کند و با بقیه متفاوت باشد، باید رتبه یا گرید دریافت کند. این شرکت های دارای رتبه مشاور و پیمانکاری در زمینه زیربناهای کشور هستند.برای استعلام رتبه شرکتهای پیمانکاری باید با رتبه بندی شرکت ها آشنا باشید.

مدارک مورد نیاز اخذ رتبه پیمانکاری

این مدارک که در زیر آورده می شود برای اخذ رتبه بین نمرات ۱ تا ۴ الزامی است و شرکتی که می خواهد یکی از این نمرات را کسب کند می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام نماید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، آگهی روزنامه و غیره کپی برابر اصل تحویل داده شود.
  2. فراهم نمودن رسیدهای مربوط به اظهارنامه مالیاتی
  3. کپی مدارک مربوط به افرادی که در شرکت سهمی را برعهده دارند و صاحب امتیاز هستند.
  4. تهیه و طراحی سربرگ شرکت
  5. تصویر موافقت نامه

این موارد از الزامات مهمی است که نداشتن آن باعث می شود که شما در رتبه بندی شرکت داده نشوید. اما مواردی هستند که می تواند میزان نمره شرکت را در این رتبه بندی به میزان قابل توجهی افزایش دهد یکی از این موارد مستندسازی استاندارد HSE در شرکت است.

این استاندارد که از سه کلمه ایمنی، بهداشت و محیط زیست تشکیل شده است در حال حاضر یکی از مهم ترین موارد برای اخذ رتبه پیمانکار به حساب می آید و هر شرکتی که در زمینه پیمانکاری فعالیت می کند می بایست نسبت به پیاده سازی و دریافت گواهینامه مربوط به این استاندارد اقدام کند.

شرایط اخذ رتبه پیمانکاری

اما آخرین مطلب در این مقاله به شرایط اخذ رتبه پیمانکار خواهیم پرداخت. هر شرکتی اگر بخواهد در این رتبه بندی شرکت کند می بایست دارای شرایطی باشد. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • حدود دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا باشند.
  • رعایت کردن قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت در پروژه های قبلی که به شکل مستندسازی باید تحویل داده شود و مشتریان قبلی نسبت به این موضوع راضی باشند.
  • بیمه کردن محیط پروژه و اشخاصی که بر روی پروژه در حال کار هستند.
  • تامین روشنایی و نور کافی برای محیط پروژه و هم چنین تامین مبحث ایمنی پروژه از جمله فنس کشی و دیگر موارد یکی از نکات ضروری برای شرکت کردن در این رتبه بندی است

تمدید رتبه پیمانکاری

در اصطلاح تمدید رتبه پیمانکاری به یک مجموعه حقیقی یا حقوقی گفته می شود که فعالیت های اجرایی و مدیریتی را در سطح سازمان ها و پروژه های مختلف انجام می دهد. پیمانکار به معنای کلمه هر درخواستی را که کارفرما داشته باشد با توجه به توانایی های فنی و علمی خود انجام می دهد، به همین دلیل دولت برای این که خیال کارفرمایان را از بابت چگونگی انجام دادن کارها راحت کند، این رتبه بندی را به وجود آورده است تا به وسیله آن شرکت های مختلف بتوانند بهترین پیمانکار را برای خود انتخاب کنند و در سال های بعد تمدید رتبه پیمانکاری را انجام بدهند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

برای این که توانمندی رتبه بندی شرکت های پیمانکاری به صورت کاملا عادلانه در سطح جامعه سنجیده شود نیاز است که معیارهای دقیق و روشنی برای این رتبه بندی اتخاذ شود. قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم وظیفه رتبه بندی شرکت های پیمانکاری برعهده معاونت راهبردی ریاست جمهوری کشور است و در این راستا شرکت های پیمانکاری باید تمام تلاش خود را برای اخذ این رتبه بندی به کار بگیرند.

منبع : elisabt.ir

درباره ی puzzlefilm